Ciężki rozruch ......na ciepło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • BONGO
    Classic
    • 2008
    • 25

    #51
    Witam Wszystkich
    Jestem po raz pierwszy bo dopiero co zakupiłem Octavie kombi 1,9TDi '99 z Nimiec sprowadzony
    U mnie z kolei jest problem rozruchu na zimnym silniku z rana , tez wymieniałem swiece i rozrzad a zrana odpali po ok 3sek i to z kupa dymu z rury.'
    Być może tak maja te silniki nie wiem bo do tej pory miałem benzyne.
    A może też wina bledow komputera ??
    za tydzien jade na diagnostyke komputera pełną słyszałem że pomaga.
    Mile widziane porady .
    Pozdrawiam.
    1,9 TDI 110 KM

    Komentarz

    • S-I-E-L-A-S
      Classic
      • 2008
      • 3

      #52
      Jeszcze jest pytanie jaki masz przebieg? mze byc tak ze moga byc jakaś nieszczelność w układzie paliwowym ale to w tedy byś miał białe zadymienie to by znaczyło że gdzieś dostaje sie lewe powietrze jakiś przewód jest nie szczelny.
      Octavia mtm

      Komentarz

      • BONGO
        Classic
        • 2008
        • 25

        #53
        Przebieg 177 tys
        i ciekawostka dzisiaj odpalił szybciej z rana bez dymu wyłączyłem klime i radio przed odpalaniem (jestem przed wymiana akumulatora).
        Nie weim o co juz chodzi zobaczymy po wymianie bo aku jest mocno zasiarczony moze to jest przyczyna??

        [ Dodano: Pią 30 Maj, 08 09:46 ]
        No i jestem po wymianie AKU dzisiaj rano pieknie zapalił :lol:
        zobaczymy jak bedzie przez najblizsszy tydzien :roll:
        1,9 TDI 110 KM

        Komentarz

        • lalone
          Classic
          • 2008
          • 2

          #54
          Zamieszczone przez darektv
          Witam

          Czy poradziliście sobie z zapalaniem w waszych skodach ? bo ja NIE
          Dariusz Wocka
          No wlasnie, mam ten sam problem z rozruchem na lekko cieplym silniku.
          GENERALNIE wyglada to tak: zimie pali super, na zimnym silniku super, na goracym tez super, a jak zlapie cieplote (krotka trasa) lub postoi na sloncu w lecie - dupa. 'Sprzezynka' (kontrolka) od swiec zarowych nie pojawia sie na desce i samochod nie zapali, mozna krecic do smierci.
          Wymienilem juz czujnik temp., komputer nie wskazuje bledow, i nikt nie potrafi wskazac przyczyny.

          Dzieki z gory za kazda informacje.
          Co MOZE BYC PRZYCZYNA?

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #55
            Nie pojawia sie czy pojawi sie na tyle szybko, ze praktycznie jej nie widac??
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • BONGO
              Classic
              • 2008
              • 25

              #56
              U mnie jednak pomogł AKU !!!
              bez problemu zapala zimny czy ciepły

              POZDRAWIAM
              1,9 TDI 110 KM

              Komentarz

              • karolb1979
                Classic
                • 2007
                • 22

                #57
                lalone, kolego wymien przekaznik 109. mialem identyko problem ze jak w goracym to spiralki na desce nie bylo i nie zapalil. u mnie byl zimny lut. nie lutuj tego wymien. ja polutowalem i raptem jeden dzien pojezdzilem a lut i tak puscil, malo tego zrobily sie od tego jajca i kupa bledow na silniku wyszla. przekaznik podrobka kosztowal mnie 23zl

                Komentarz

                • MALCZO1
                  Classic
                  • 2007
                  • 22

                  #58
                  miałem ten problem, wymieniłem wszystko, nic ni epomagało,ael zauwazyłem , że n azimnym paliwie odpala znacznie lepiej(spuszczałem rope z filtra i zalewałem z kanistra ). mozna to zrobić oszukując czujnik temp. paliwa komputer wtedy podaje cały czas ,że na dworze jest zimno i auto odpala jak nowe(do tego autko zyskuje jakies 15 koni). natomioast osobiscie pojechałem do speca od vw audi i skody no i ustawienie wtrysku na rozruchu załatwiło sprawe wszystko lata. tłokorodzielacz owszem zuzywa sie ale dopiero przy okolo 200-250tys km. pozdro
                  CEZAR

                  Komentarz

                  • Chudy
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 129

                    #59
                    dopiszę sie do listy szczęśliwców, którym Octa pali z półobrotu
                    zmiana dawki rozruchowej wpłynęła REWELACYJNIE !!!
                    teraz niema znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły czy wręcz gorący, auto pali na cyknięcie, potrzebuje tylko obrócenie kluczyka w pozycję odpalania, teraz trzeba uważać żeby nie przytrzymać za długo bo rozrusznik się dobije.
                    Nareszcię po wielkich bojach i odwiedzaniu wielu mechaników i magigów auto działa jak nowe, przy okazji gościu zmienił troszkę program wykres dostepny jest tutaj:

                    Czekam na opinie co o tym sądzicie ale odsyłam do linku powyżej żeby tu nie zasmiecać.
                    chciałbym sie dowiedzieć czy wprowadzone modyfikacje nie wpłyna negatywnie na auto.
                    pozdro Chudy

                    Komentarz

                    • lubie.skode.pl
                      Classic
                      • 2007
                      • 34
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGN 1.8 20V 125 KM

                      #60
                      Re: Ciężki rozruch ......na ciepło

                      Zamieszczone przez Master's
                      W ostatnim okresie trafiło mi się kilka Skodzianek TDi które miały trudności z rozruchem gorącego silnika. (...)
                      Wątpię, czy moje doświadczenie pomoże, bo dotyczy silników benzynowych, no ale może. Lrótko, bo rozwiązanie było trywialne. Dwa silniki (1.6 i 1.8) wariowały im obroty gdy się nagrzały, jak zgasły paliły z trudem lub wcale. Problemem okazał sie w obu czjnik temperatury. Podawał błędna, pewnie niską temperaturę, więc Motronic zalewał silniki benzyną. Po prostej wymianie czujnika za kilkanasćie złotych jak ręką odjął i... mniejsze zużycie paliwa. A właśnie, w obu przypadkach problem tez pojawił się jesienią.
                      --
                      Pozdrawiam Paweł
                      Mój 19 letni AGN pali mniej niż żony nowy 90TCe
                      Ktoś wie gdzie sie podziało 19 lat rozwoju silników ze spalaniem wewnetrznm?

                      Komentarz

                      • RYCHU1313
                        Classic
                        • 2008
                        • 6

                        #61
                        witam
                        w opisanych przez was przypadkach postawił bym na czujniki temperatury:
                        czujnik temperatury cieczy chłodzącej
                        czujnik temperatury w kolektorze dolotowym
                        czujnik temperatury paliwa
                        może ktoś z was ma ich charakterystykę czyli zależność rezystancji od temperayury
                        jeżeli ktoś z was ma możliwość to można pobawić się i pomierzyć na nowych częściach jaka jest wartość rezystancji( a wystarczy zwykły miernik uniwersalny) przy temperaturze 20 sropni C 40 i temperaturze eksploatacyjnej 80 stopni
                        robota niewielka zwłaszcza jak wymieniacie i tak na nowe części a takie dane przydadzą sie przy dociekaniu co padło.
                        łatwiej wziąść miernik zmierzyć niż wymieniać dobrą część na dobrą...
                        a nie celować a możę trafie...
                        zresztą moim zdaniem takie dane powinny być w książkach pojazdów
                        ale co by wtedy robiły serwisy...???

                        Komentarz

                        • smajki
                          Classic
                          • 2009
                          • 21

                          #62
                          witam. problem j.w. W "fachowym" warsztacie zdiagnozowali że do wymiany są 4!! pompowtryskiwacze i wtyczka czujnika temp paliwa (vag pokazał zwarcie na wtyczce). Przeczytałem cały temat i nikt ani słowa nie przebąknął o pompowtryskach i zastanawiam się czy jest to rzeczywiście możliwe czy też warsztat chce mnie naciągnąć. Na razie poprzestanę na wymianie wtyczki (idzie to kupić w Inter Cars itp, czy tylko w ASO?). Dużo piszecie o podkręceniu wtrysku na ciepłej pompie - znacie miejsce we wrocku gdzie by to zrobili? No i co sądzicie o tej diagnozie z pompowtryskiwaczami.
                          Octavia 2, 105 KM, 122 kkm

                          Komentarz

                          • dariuspolo
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1168

                            #63
                            smajki, miejsce fachowej diagnozy to Dynosoft lub Jetronik a nie jakis "fachowy" warsztat. Watpie zeby komputer pokazal zwarcie na wtyczce wiec zakup narazie sobie odpusc i zaczekaj na diagnoze.
                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                            Zuzycie paliwa

                            Komentarz

                            • smajki
                              Classic
                              • 2009
                              • 21

                              #64
                              pompowtryskiwacze jak i zwarcie na wtyczce (zmurszała końcówka więc jest możliwe) jest potwierdzone przez diagnozę. Przejżeli ukł paliwowy i taką postawili diagnozę. Tak a propos to gdzie znajduje się czujnik temp paliwa - może jakieś foto ktoś ma?

                              Tak słyszałem o Jetroniku może są dobrzy tylko że u nich za samo podłączenie vaga 200zł - a ja za vaga dałem 50 - ale to tak na marginesie

                              Komentarz

                              • dariuspolo
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1168

                                #65
                                Tak słyszałem o Jetroniku może są dobrzy tylko że u nich za samo podłączenie vaga 200zł - a ja za vaga dałem 50 - ale to tak na marginesie
                                ...tos przeplacil bo vaga mam za darmo :lol:

                                ...wiesz ja nie mam problemu z tym ze wymienisz w aucie polowe czesci szukajac tej zepsutej (pomimo iz najpierw pisales ze diagnozy dokonano w fachowym warsztacie, teraz piszesz ze sam kupiles Vaga- wiec kto w koncu diagnozowal?), skoro fachman dokonal takiej diagnozy to dlaczego nie pokazal gdzie ten czujnik siedzi, ba czemu od razu nie wymienil skoro w tym tkwil problem. A odnosnie profesjonalisto i ich cen za uslugi" ...to placisz nie za to ze stuknie mlotkiem tylko za to ze wie gdzie stuknac".
                                Jezeli ty i twoj fachowiec wiecie co jest grane to w czym tkwi problem?
                                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                Zuzycie paliwa

                                Komentarz

                                • smajki
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 21

                                  #66
                                  nie zrozumieliśmy się dariuspolo. najpierw był vag w tym warsztacie który wykazał zwarcie na czujniku temp paliwa. No ale machenik stwierdził że "to nie przez czujnik - trzeba zrobić diagnozę ukł paliwowego" i tak też po diagnozie usłyszałem "wymiana 4-ech pompowtryskiwaczy". Dlaczego nie wymienili wtyczki za 13 zł tego nie wiem. Sam ją kupiłem i jak dam radę sam wymienię dlatego prosiłem o foto gdzie znajduje się czujnik o którym mowa.

                                  Komentarz

                                  • rob555
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 748

                                    #67
                                    Z ktorego roku octavia? Sterownik z koncowka nr 016? Jesli tak to problemem zapalania na cieplo sa mapy paliwowe ktore szkopy schrzanili tak samo jak w pierwszych sterownikach EDC15. Powyzej 2005r juz poprawili
                                    pozdrawiam

                                    Diagnostyka i tuning
                                    hybrydowe wtryski i turbiny
                                    programy na ulice jak i do sportu

                                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                    www.tune-up.pl

                                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                    Komentarz

                                    • smajki
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 21

                                      #68
                                      2004 r. , sterownik - brak wiedzy

                                      Aha i mam wersje BJB - teraz dopiero wyszperałem

                                      Komentarz

                                      • rob555
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 748

                                        #69
                                        Zamieszczone przez smajki
                                        2004 r. , sterownik - brak wiedzy

                                        Aha i mam wersje BJB - teraz dopiero wyszperałem
                                        Soft jest problemem....
                                        pozdrawiam

                                        Diagnostyka i tuning
                                        hybrydowe wtryski i turbiny
                                        programy na ulice jak i do sportu

                                        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                        www.tune-up.pl

                                        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                        Komentarz

                                        • smajki
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 21

                                          #70
                                          czyli zwiększenie dawki rozr na ciepłym silniku?
                                          ok soft - rozumiem

                                          Komentarz

                                          • Artiks
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 143

                                            #71
                                            Zamieszczone przez rob555
                                            Z ktorego roku octavia? Sterownik z koncowka nr 016? Jesli tak to problemem zapalania na cieplo sa mapy paliwowe ktore szkopy schrzanili tak samo jak w pierwszych sterownikach EDC15. Powyzej 2005r juz poprawili
                                            Czy ten sam problem dotyczy 1,9 TDi AJM 115 km 2000 rok ??

                                            Komentarz

                                            • ShaDe
                                              Ambiente
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 115

                                              #72
                                              w moim przypadku pojechałem, do speca magika z aso skody ktorego polecil znajomy mechanik, calosc sprowadzila sie do rozprucia kilku drutow pod maska i podlaczeniem do nich jakiegos przekaznika, od tej pory autko pali od kopa, czy cieplo czy zimno niema zadnego problemu ; )
                                              Octavia I Elegance 1.9TDi

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratoRS
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #73
                                                Czyli podrutowal i silnik w teorii nie widzi czujnika temp przy odpalaniu
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • tkpwmali
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 13

                                                  #74
                                                  Prawdopodobnie jest to wina oprogramowania w komputerze , gdzieś kiedyś wyczytałem że do 1999 roku miały skody ten problem i są firmy które naprawiają ten problem , nawet na allegro sie ogłaszają.

                                                  Komentarz

                                                  • harry.wesoly
                                                    Drive
                                                    • 2009
                                                    • 51

                                                    #75
                                                    Witam
                                                    Mam Octavie kombi, rok 1999 po liftingu, 1.9 TDI SLX AHF 110 km 81 kw. Jak silnik zimny to pali na pół obrotu, jak się nagrzeje to zanim odpali to nawet z 4-5 razy kręci. Poczytałem trochę ten temat i piszecie, że może być uszkodzona pompa wtryskowa a to już nie lada wydatek. Napisałem posta do portalu www.skodaczesci.pl. Pisałem z zapytaniem, czy dobrze diagnozuje i jaki koszt pompy oraz orginalnego rozrządu z pompą wody. Cyt. "Prosze o przeprowadzenie nastepującego testu. Jeśli silnik sie rozgrzeje i ma Pan problem z odpaleniem to wypiąć kostkę od czujnika temperatury, a nastepnie spróbowac odpalić jeśli odpali skoda to znaczy ze jest czujnik do wymiany a nie pompa wtryskowa. Pompa wtryskowa to ostateczność" Gdzie znajdę ten czujnik temperatury, żebym mógł tę kostkę wypiąć, może jakieś foty albo link do innego tematu. Z góry dziękuję za pomoc.
                                                    Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...